June 6, 2007

G58: Athletics 3, Red Sox 2

Wakefield (6.2-7-3-2-8, 116) hit a bump in the fourth inning, when a one-out double and a walk, double and single with two outs brought in three Oakland runs.

Boston rallied briefly against Kennedy (7-7-2-2-6, 100) in the seventh -- Manny doubled and Youkilis tripled (Pena's grounder scored Yook) -- but that was it. Three more GIDP for the Red Sox -- in the 2nd, 4th and 5th innings -- made a total of 8 in a span of 12 innings.

Toronto lost, so we remain 9 GA of them, but the Orioles (10 GB), Yankees (10.5) and Devil Rays (11.5) all won and took one step closer to the kings of the hill.

Schilling in the afternoon game on Thursday.

***

Tim Wakefield (4.24, 106 ERA+) / Joe Kennedy (3.30, 130 ERA+)

Redsox.com:
Not since Sept. 4, 2004, had Wakefield been pounded for eight earned runs before his last start, on Friday night. But Wakefield's control deserted him against the Yankees, who touched him for five hits and six walks and scored eight times in 3.2 innings. Wakefield's ERA has ballooned from 1.79 to 4.24 in four starts since May 15.

Kennedy bounced back from a seven-run beating at the hands of the host Orioles to put together his strongest start of the season Friday night against the visiting Twins, holding Minnesota to a run on six hits over eight innings while throwing a season-high 110 pitches. As has often been the case this year, though, the A's offered little offensive support, so Kennedy, who has allowed one run in six of his 10 starts and has allowed more than three runs only once, was stuck with his fifth no-decision.

Catcher Jason Varitek and outfielder Manny Ramirez can't wait to grab a bat against Kennedy. Varitek is a .538 hitter against the A's left-hander, with a pair of doubles and a triple. Ramirez is 9-for-17 (.429) with five doubles and five RBIs against Kennedy.

80 comments:

redsock said...

I'm trying to finish up some writing projects this week, so that's why there hasn't been much here besides game posts.

s1c said...

Unfortunately, Varitek will not be starting tonight as we have to suffer Doug. Also, Tito stated on WEEI today that Drew would be sitting tonight since Kennedy as he said "lefties are like 1 for 23 against him".

Tito also said that Manny would be out of tomorrows game.

John said...

my hopes aren't high, but that is usually when Wake surprises me

redsock said...

1. Julio Lugo, SS
2. Dustin Pedroia, 2B
3. David Ortiz, DH
4. Manny Ramirez, LF
5. Kevin Youkilis, 1B
6. Mike Lowell, 3B
7. Wily Mo Pena, RF
8. Doug Mirabelli, C
9. Coco Crisp, CF

1. Travis Buck, LF
2. Mark Ellis, 2B
3. Nick Swisher, RF
4. Eric Chavez, 3B
5. Milton Bradley, CF
6. Dan Johnson, 1B
7. Jack Cust, DH
8. Bobby Crosby, SS
9. Jason Kendall, C

thatdietcokegirl said...

nice. 1st k for wake.
i'm not accepting defeat tonight.

thatdietcokegirl said...

gd yankees are winning 5-1. abreu just homered in the 8th.

WE MUST WIN.

hello? *crickets*

redsock said...

i'll be around in a few innings.

phrenile said...

Anyone else think the strikezone's a bit off tonight (at least on gameday)?: http://aycu07.webshots.com/image/18806/2000312329522569219_rs.jpg

redsock said...

nice hustle, pena. grrr.,....

redsock said...

mfys win 5-1 -- cg for wang.

rays and o's also win -- jays lose.

thatdietcokegirl said...

christ.

this sucks.

redsock said...

3-0 feels way larger tonight than it should.

redsock said...

our season may be in disarray, but i believe in this team!!!

:>/

thatdietcokegirl said...

was that sarcasm? ;p

CaKeY said...

What is it with the A's and the chewing tobacco? What an gross team.

redsock said...

... and the beards.

gak.

thatdietcokegirl said...

are we gonna anoint this guy a cy too?

thatdietcokegirl said...

i like the beards ;)

ok only on haren.


sorry

redsock said...

sarcasm?

right now, yes.

after this game ... who knows?

thatdietcokegirl said...

omg a base hit. *jumps lightly*

redsock said...

shit ... my TV is screwing up.

looks like belly just got a hit.

redsock said...

8th DP in the 13 innings --

we gotta go all oswald on kennedy.....

phrenile said...

How many fucking doubleplays have we hit into this series?

thatdietcokegirl said...

but crisp knocked into a dp.

*eyes well up*

emotional rollercoaster ;((

thatdietcokegirl said...

6 so far.

maybe 7?

thatdietcokegirl said...

oh ok, no redsock got it. 8.

wow.

redsock said...

i stand corrected -- 8 DP in the last 12 innings:

last night: 2-4-5-6-8
tonight: 2-4-5

thatdietcokegirl said...

whew. please keep it 3 runs. something about 4 runs makes me feel hopeless...;//

thatdietcokegirl said...

nice knuckle. k for wake.

thatdietcokegirl said...

nick swisher didn't swish. what gives.

redsock said...

i like wake a lot --- but his retirement is the only fucking way we're ever getting rid of mirabelli. sigh.

thatdietcokegirl said...

lol.

he does seem to add that cache of 'let's lose' to the games he plays in.

redsock said...

say -- what are those things called when a red sox runner goes all the way around the bases and steps on the plate?

redsock said...

manny with the hustle double. which the boston media have now erased from their memories.

thatdietcokegirl said...

yeah manny!

thatdietcokegirl said...

say -- what are those things called when a red sox runner goes all the way around the bases and steps on the plate?

haha..um...trots? no that's not it.
i'm drawing a blank.

maybe yook can remind me ;D

redsock said...

hey now!!!!

triple! yooooooooooooook

thatdietcokegirl said...

'red sox first RUN on a triple by youkilis'

oh yeah "runs"!! there ya go RS ;)

redsock said...

they better get yook in.

redsock said...

are we drinking on "in the back door"? ....

i am!

3-2.

thatdietcokegirl said...

lol sure, why not ;)

redsock said...

WTF is belly swinging 3-0?

%$#@$#%

thatdietcokegirl said...

dougie singles! *drinks*

thatdietcokegirl said...

i know i hate it when ppl swing 3-0. unless it's manny or papi or something.

redsock said...

dougie singles! *drinks*

isn't that prohibition?

redsock said...

will an ump ever say a batter can't go to first when hit because he leaned into/didn't get out of the way of the pitch?

it's in the rules.

redsock said...

if a hitter makes no attempt to get out of the way (to say nothing of leaning into the pitch) then the umpire should call a ball and the hitter keeps batting.

i've never seen it called.

thatdietcokegirl said...

lol i dunno..maybe.

uh yeah, ellis totally leaned into that pitch.

redsock said...

wake got totally screwed this inning ... jeemer to the rescue.

thatdietcokegirl said...

i've seen it called once. i don't remember when or what game, but i remember that happening. you'd think umps would call it more often.

thatdietcokegirl said...

whew.

redsock said...

let's go dusty. we need someone on for flo.

redsock said...

oop -- tito tossed.

he's a little angry!

redsock said...

tito firing F bombs right and left!!!

thatdietcokegirl said...

what the hell is happening. lol.

thatdietcokegirl said...

i know! he's out of control! tito pinella.

strike call was too high. and that was it for him i guess..

redsock said...

ump said something that got tito mega-pissed ... could also be an semi-attempt to fire up the team.

thatdietcokegirl said...

could also be an semi-attempt to fire up the team

thats what i was thinking too. cause it's so silly when they start arguing like that, really. most of the time its all acting for some other end.

thatdietcokegirl said...

ahh i love it tho. go tito!!! yarrr! ;D

thatdietcokegirl said...

ok little bloop for ortiz. c'mon manny make it count.

redsock said...

shit -- they just shut off EI. what the fuck???

gimme the game back>>>>>>>>

redsock said...

there is fucking sports radio on my TV.

WTF????????????????

redsock said...

it;s back.

goddamn rogers cable. stupid shitheads.

1-2 on manny -- who will now HR

thatdietcokegirl said...

that looked good off the bat. shit shit shit.

and don totally made it sound good too ;//

redsock said...

manny's follow through fooled me too.

1 inning left.

thatdietcokegirl said...

lol. what's EI?

thatdietcokegirl said...

yeah me too. he had that confident pause thing he does.

manny. tsk tsk.

thatdietcokegirl said...

whoa that was a weird catch.

redsock said...

coco!!!!!!!!!

bakset catch with his face at the wall.

redsock said...

i love that pause -- where he sort of readjusts his sleeves while eyeballing the pitcher. love it.

thatdietcokegirl said...

yeah it was an awesome catch. just had me kinda startled cause i thought it was a home run but then it was like..he caught it. nice.

whew. ok we keep it at one run.

redsock said...

can we just get a homer -- and tie it without any drama?

--- great. one out already.

redsock said...

alright drew -- shut up the fuckin' haters.

thatdietcokegirl said...

good ab by jd.

tek? yr turn.

thatdietcokegirl said...

4 in a row.

and we turn to curt.

redsock said...

sheeeeeeeeeeeet.

(well, the games are ending earlier every night.)

redsock said...

back at 3:30 tomorrow. nite.

thatdietcokegirl said...

night :)

we win tomorrow. no really. i mean it this time ;) it's in the stars.

redsock said...

it's in the stars

is that good for an afternoon game?

thatdietcokegirl said...

answer = yes.

yes! :)