June 19, 2007

G70: Red Sox 4, Atlanta 0

Beckett turned in six strong innings (6-4-0-2-3, 88) before a rain delay ended his evening. Synder, Jeemer and Papelbot finished up.

Ortiz hit an opposite field solo home run in the 4th to get the Sox on the board. Boston scored twice in the 5th when Cora tripled, Beckett doubled and Pedroia singled. In the sixth, Varitek doubled, Crisp singled and Cora hit a sac fly.

Crisp also made another diving catch, running a long way to left center and diving flat-out to snare McCann's liner in the sixth.

And a round of boos for home plate umpire Randy Marsh, who called time out for McCann when Beckett had already begun his delivery -- twice! It happened in the first and the sixth. And after the second time, it looked like Marsh was scolding McCann. WTF? You are the umpire, if it's too late, don't grant the time out!

***

Josh Beckett (3.39, 133 ERA+) / Tim Hudson (3.25, 127 ERA+)

Redsox.com:
Hudson limited the Twins to just two hits over 7.1 scoreless innings on Thursday night and only exited because of what he deemed minor stiffness in his neck. ... He'll be looking to exorcise some demons against the Red Sox, who tagged him for six earned runs over just 4.2 innings May 20.

25 comments:

redsock said...

Ortiz at 1B, Yook at 3B, Lowell on bench.

L-girl said...

Yooooook

Joe Grav said...

Drew was about as out as I've ever seen someone

phrenile said...

Shitty non-hit-and-run by Tito means Papi only hits a solo blast.

L-girl said...

I'll take it! Muchas gracias, Papi!

redsock said...

Drew was about as out as I've ever seen someone

You forget Slappy trying for that double off the Wall against Manny. THAT was out.

L-girl said...

Einstein!

Joe Grav said...

2-nil

L-girl said...

I told you Beckett could hit!

(well, I did.)

phrenile said...

I thought Beckett hit homers. What's this doubles crap?

L-girl said...

COCO!! What leather on that boy.

L-girl said...

"I thought Beckett hit homers. What's this doubles crap?"

Yeah, you're right, he sucks. :)

redsock said...

what the fuck is it with this ump calling time for the batter *after* beckett has started his motion?

that's twice now.

chief said...

More baseball in Atlanta!

L-girl said...

The #1 reason to end interleague play: having to watch that racist chopping crap.

redsock said...

Rockies up 3-1, top of the 8th. 2 outs and 2 runners on for Slappy.

What will he do?

redsock said...

He'll walk on 4 pitches to load the bases.

Boooooooooooooo, Colorado pitcher!

(Manny Corpas)

redsock said...

LaTroy Hawkins in to face Dumbo.

redsock said...

Dumbo (bccb) grounds into FC, 6-4.

Yay!

redsock said...

Shemp starts off the top of the 9th with a double.

Cano grounds out to short on the first pitch, putting Shemp on third.

redsock said...

Cairo -- certainly the guy you want up in this spot, if you're a Red Sox fan -- pinch-hits for the pitcher and strikes out.

2 outs.

redsock said...

Last hope for the Chokers is Damon.

called strike 1
swinging strike 2
foul
swinging strike 3

Rockies win 3-1.

MFY = 9 GB.

chief said...

Dear MFY Fans:

Welcome back to Planet Earth.

-Red Sox Nation

tim said...

The #1 reason to end interleague play: having to watch that racist chopping crap.

hahaha, do the indians still have Chief Wahoo as their mascot? i remember there was a controversy over that name back like 10 years ago.

L-girl said...

hahaha, do the indians still have Chief Wahoo as their mascot? i remember there was a controversy over that name back like 10 years ago.

Do they still have it? Of course. Just look at their caps.

The controversy was not just 10 years ago, it's in the present, and continues every season, and every day.

I wasn't saying it to be funny. I think it's disgusting.

I couldn't find my favourite cartoon on this, but I found this one.